تجلیل از خانواده‌های کودکان قربانی ترور

تجلیل از خانواده‌های کودکان قربانی ترور

میهمانان این مراسم متشکل از خانواده شهدای ترور رمضان ٩٦، خانواده شهدای کودک و نوجوان ترور دهه شصت، نمایندگان وزارت امورخارجه ،علیرضارجایی مدیرعامل مرکزبین المللی توسعه خواهرشهرهای ایران ، مرادی رییس هیات مدیره انجمن و چند تن از مسئولین و نونهالان ،نوجوانان دختر و پسر بودند.

این همایش با سخنرانی دکتر البازی، استاد دانشگاه سوریه پیرامون ابعاد جنایات گروه های تروریستی به خصوص داعش و همچنین بیانات حجت الاسلام والمسلمین زائری در باب یادآوری فجایع تلخ تروریستی در سراسر جهان و آثار شوم آن و ابراز همدردی با آلام یکایک زخم خوردگان ترور در دنیا برگزار شد.
در این میان اجرای برنامه های متنوع مخصوص نوجوانان همچون سرود و مسابقات فضا را برای مهمانان نوجوان لذتبخش کرد.

 

پخش کلیپی تاثیر گذار از کودکان قربانی ترور که توسط نوید مرادی مستند سازتهیه و تدوین شده بود، تداعی کننده شرایط اکنون کودکان سوری و عراقی و کودکان دهه ٦٠ در ایران بود.
بازگویی خاطرات ترور شهیده اسکندری نیز مقدمه ای شد برای تشریح اهداف اجرای این برنامه برای نسل امروز کودکان و نوجوانان.

 

مجمع عمومی سازمان ملل متحد با توجه به ضرورت توجه به نقاط ضعف و قوت سیاستهای رفتاری دولتها و نهادهای بین المللی در مورد حقوق کودک در اجلاس بیستم نوامبر۱۹۵۹ اعلامیه جهانی حقوق کودک را در یک مقدمه و ده ماده به تصویب رساند.که در واقع، اساس و بنیان کنوانسیون حقوق کودک را پی ریزی کرد.
هدف اساسی این کنوانسیون، ایجاد زندگی بهتر برای کودکان و تلاش در راه رشد هماهنگ و متعادل آنان در زمینه های اساسی رشد جسمی، ذهنی، عاطفی، روانی و رشد اجتماعی است و برای دستیابی به این هدف، چهار محور اساسی رشد، بقا، حمایت و مشارکت را مورد توجه قرار داده است.


0 مرتبه
0 مرتبه

نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات