کتاب به عنوان غذای روح در شکل‌گیری شخصیت نوجوان نقش دارد

کتاب به عنوان غذای روح در شکل‌گیری شخصیت نوجوان نقش دارد

“رویا اسماعیلی” مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین در حاشیه تجلیل از کتاب داران و کتاب خوانان برتر استان که همزمان با هفته کتاب و کتاب خوانی در کتابخانه امام خمینی(ره) برگزارشد اظهار داشت: کتاب به عنوان غذای روح با احساسات جوان و نوجوان سر و کار دارد، در این سنین است که شخصیت یک فرد به طور کام شکل می گیرد از این رو اگر کار فرهنگی در آن سنین برنامه ریزی شود، به طور قطع در شخصیت جوان و نوجوان اثر زیادی خواهد داشت.

 

وی خاطرنشان کرد: باید پایه های بنیادین آموزش و یادگیری از دوران کودکی به دانش آموزان آموخته و فرهنگ مطاله بین آن ها به گونه رایج شود که معضل فراری بودن از یادگیری برطرف شود.

اسماعیلی تصریح کرد: کتاب در حقیقت چکیده ی همه ارزش های بشری و حاصل تجربه ی فرهیخته های دنیا است، به ویژه اگر از عالم معنا باشد، از این رو بر همه ی انسان ها واجب و لازم است که خودشان را از این دریای معنویت و ارزش محروم نکنند.

 

وی اعلام کرد: با توجه به شعار امسال با عنوان آینده روشن با خانواده ی کتاب خوان، لازم است خانواده ها فضای کتابخوانی را در خانه خود ایجاد کنند و کتابخوانی را به نوعی عادت برای فرزندان خود در بیاورند.

اسماعیلی افزود: فرهنگ کتابخوانی باید ابتدا در خانواده ها صورت بگیرد، کارهای اساسی و بنیادی باید از خانواده ها شروع شود، باید کودکان و نوجوانان از سوی والدین تشویق به مطالعه و کتابخوانی شوند.

 

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قزوین همچنین گزارشی از فعالیت ها و خدمات انجام شده طی یکساله اخیر را اعلام کرده و از زحمات و تلاش های بی وقفه ی کتابداران در راستای توسعه فرهنگ مطالعه و خواندن قدردانی کرد.

 

در این مراسم با حضور استاندار از کتابداران برگزیده و اعضای فعال تقدیر شد.

همچنین فعالان عرصه ی نماز از طرف ستاد اقامه ی نماز اداره کل و دانش آموزان رسیده به سن تکلیف همکاران مورد تقدیر قرار گرفتند.


0 مرتبه
0 مرتبه

نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات