300 کودک دارای در نیشابور دچار سوءتغذیه هستند

 300 کودک دارای در نیشابور دچار سوءتغذیه هستند

نشست خبری هادی محمدیان، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شامگاه یکشنبه ۲۹ مردادماه با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

رئیس کمیته امداد در این جلسه گفت: درشهرستان نیشابور حدود ۱۰ هزار و ۸۲۶ خانواده تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند، که شامل ۱۶۲۵ نفر دانش آموز و ۲۳۴ نفر دانشجوی اهل نیشابور می باشند.

وی ادامه داد: ۹۵۵ نفر یتیم تحت پوشش چهار هزار و ۴۱۰ حامی قرار دارند که هر حامی برای هر یتیم ماهیانه مبلغ سیصد هزار ریال پرداخت می کند.

محمدیان گفت: در چهار ماهه ابتدای سال جاری ۲۳ کمک جهیزیه به ارزش هر کدام دو میلیون تومان پرداخت شده است که هم اکنون یکصد و بیست نفر در صف انتظار قرار دارند.

وی افزود: در سال گذشته مبلغ دو میلیارد و پانصد میلیون تومان از محل اعتبارات بانکی برای اشتغال زایی جذب شد که توانستیم ۹۱درصد این مبلغ را برای مددجویان پرداخت کنیم.

رئیس کمیته امداد بیان کرد: تعداد طرح های خودکفایی ما در سال گذشته شامل دو هزار و ۱۷۶ طرح بود که بر این اساس یک هزار و هشت خانواده خودکفا شدند.

وی ادامه داد: پول های جمع آوری از صندوق های صدقات تنها برای نیازمندان خود شهرستان نیشابور هزینه می شود، در سطح شهرستان هفتاد هزار صندوق وجود دارد که ماهیانه حدود یکصدو سی میلیون تومان از آنها صدقات جمع آوری می شود.

محمدیان در خصوص کارگشایی برای مددجویان گفت: نهصد و نود فقره وام ازدواج به ارزش ۱۴ میلیارد و هفتصد میلیون ریال و ۵۳ مورد وام به مددجویان برای ایجاد پنل های خورشیدی پرداخت شده که هم اکنون به شبکه توزیع برق وصل شده اند.

وی در پایان از وجود ۳۰۰ کودک دارای سوء تغذیه زیر شش سال در شهرستان خبر داد.


0 مرتبه
0 مرتبه

نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات