راه اندازی پرتال کودک همزمان با آغاز سال تحصیلی

راه اندازی پرتال کودک همزمان با آغاز سال تحصیلی

به گزارش کودک پرس    علیرضا حاجیان زاده با بیان اینکه فضای مجازی یک پدیده جدید در کشور بوده و به سرعت در حال توسعه است و بچه ها متاثر از این فضای مجازی هستند، افزود: سیاست کانون بر این است که محتوای مناسبی را برای بچه ها در فضای مجازی فراهم کند، از این رو پرتال کودک را طراحی کرده که اکنون مراحل آزمایشی را طی می کند و بزودی رونمایی می شود.
وی توضیح داد: در این پرتال سعی شده تمامی امکانات کانون و غیر کانون که برای کودکان و نوجوانان مفید است مثل قصه های کودکانه، کتاب ها، شعرهای کودکانه، آموزش کاردستی، معرفی اسباب بازی های مناسب، فایل های صوتی و تصویری و فیلم ها ارائه شود.
مدیرعامل کانون پرورش فکری ادامه داد: همچنین در این پرتال بخشی نیز به بزرگسالان اختصاص داده شده که شامل مقالات، اخبار و اطلاع رسانی برنامه های کودکان و نیازهای خانواده ها از جمله پزشکان کودکان و نوجوانان و مشاوره های کودکان است.
حاجیان زاده یادآور شد: در فاز بعدی در نظر است تا مستقیم بین این پرتال و کودکان و نوجوانان تعامل برقرار شود به نحوی که بچه ها می توانند آثار تولیدی خود را در این پرتال به نمایش بگذارند و مربیان و خانواده ها نیز می توانند با این پرتال ارتباط برقرار کنند تا فضای امنی برای کودکان، نوجوانان، خانواده ها و فعالان حوزه فضای مجازی فراهم شود.
وی اضافه کرد: همچنین تولید کتاب های الکترونیک با پنج زبان دنیا شروع شده و در کنار هر کتاب یک متن گویا هم وجود دارد، اپلیکیشن های مختلف در حال طراحی است تا بچه ها بتوانند در فضای مجازی از برنامه های مناسب سن خود استفاده کنند.

** اجرای طرح کانون مدرسه در سراسر کشور
مدیرعامل کانون پرورش فکری در تشریح دیگر برنامه های کانون در سه سال گذشته ادامه داد: در راستای اجرای طرح یک روز بدون کیف و کتاب و حذف تعطیلی پنجشنبه ها سال گذشته در مرحله اول اجرای این طرح، فعالیت های ۹۴۲ مرکز کانون به مدارسی که از قبل مشخص شده بود، برده شد.
حاجیان زاده افزود: در این طرح از یک سو مربیان کانون در مدارس حضور یافته و به ارائه آموزش های لازم برای جذب دانش آموزان به فعالیت های کانون پرداختند و از سوی دیگر معلمان همراه با بچه ها در کانون حضور یافته و از برنامه ها استفاده کردند.
وی توضیح داد: امسال طرح کانون مدرسه که از قبل به شکل آزمایشی در یک دوره انجام شده بود، بازنویسی شد و با توجه به شرایط و نیازهای روز در اول سال تحصیلی با هدف تقویت ارتباط بین مدارس و کانون پرورش فکری به اجرا در می آید.
مدیر عامل کانون پرورش فکری افزود: در طرح کانون مدرسه سال گذشته به شکل موردی مربیان به مدارس اعزام شدند و امسال با قوت بیشتری ادامه می یابد که چند مرحله دارد از جمله آوردن بچه ها به کانون و رفتن مربیان به مدارس و آموزش دادن به معلمان است.
حاجیان زاده خاطرنشان کرد: طرح کانون مدرسه در هر مدرسه ای که علاقه مند به فعالیت های کانون باشد، بدون هیچ محدودیتی در سال تحصیلی جدید اجرا می شود.


0 مرتبه
0 مرتبه

نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات