کمپین «قلب مهربان» برای تحصیل کودکان بدسرپرست

کمپین «قلب مهربان» برای تحصیل کودکان بدسرپرست

رئیس سازمان بهزیستی کشور با دعوت از مردم برای پیوستن به کمپین «قلب مهربان» گفت: در سه ماه نخست امسال ۳۲۷ هزار کودک بازمانده از تحصیل در تهران شناسایی شد.

انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری رونمایی از کمپین قلب مهربان در آستانه بازگشایی مدارس، اظهار کرد: با توجه به مطالعات صورت گرفته حدود ۲۵ هزار کودک به دلیل نداشتن سرپرست مناسب و یا کودکان بی‌سرپرست تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار گرفتند که بخشی مهمی از این افراد در سن تحصیل و نیازمند یاری به منظور تهیه لوازم‌التحریر و پوشاک مدرسه هستند.

وی اضافه کرد: ساعتی قبل جلسه‌ای با محمدعلی نجفی شهردار تهران داشتیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های سازمان بهزیستی و شهرداری تهران در راستای حمایت از کودکان کار و خیابان استفاده کنیم زیرا بر اساس آمار در سه ماه نخست امسال در شهر تهران حدود ۳۲۷ هزار کودک بازمانده از تحصیل در بین کودکان کار و خیابان شناسایی شدند که باید آنان به تحصیل بازگشته و حمایت‌های لازم از آنان صورت گیرد.

وی یادآور شد: متاسفانه بسیاری از خانواده‌ها به دلیل مسائل و مشکلات مالی انگیزه‌ای برای ثبت‌نام کودکان‌شان در مدرسه ندارند و به همین دلیل امکان ادامه تحصیل از کودکان برخی خانواده‌های نیازمند سلب می‌شود.

وی تاکید کرد: کمپین قلب مهربان می‌تواند خیر جمعی را در جامعه گسترش داده و از بروز سواستفاده‌های مالی برخی افراد سودجو از کودکان کار جلوگیری کند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور ادامه داد: بر اساس آمار غیر رسمی هم اکنون ۴۰۰ هزار نفر کودک بازمانده از تحصیل در کشور وجود دارد که حدود ۱۷ هزار نفر از آنان در استان سیستان و بلوچستان شناسایی شدند.

وی تاکید کرد: باید با اعتمادسازی شهروندان مشارکت آنان را در کمپین قلب مهربان فراهم کنیم تا بدانند کمک‌های نقدی آنان بر اساس چه اولویت‌هایی و در کدام مناطق هزینه می‌شود. بر این اساس سایر شهروندان نیز ترغیب و تشویق به مشارکت در چنین کمپین‌هایی می‌شوند.


0 مرتبه
0 مرتبه

نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات