تحقق مراقبت از کودکان در مقابل تهدیدهای فضای مجازی با رفاقت و الگوسازی اخلاقی صحیح

تحقق مراقبت از کودکان در مقابل تهدیدهای فضای مجازی با رفاقت و الگوسازی اخلاقی صحیح

حجت‌الاسلام محمد محمدی، کارشناس رسانه و تربیت کودک عصر شنبه، ۲۰ آذرماه در کارگاه «تربیت دینی فرزندان» که به مناسبت سالروز ازدواج حضرت محمد(ص) و حضرت خدیجه(س) در سالن کوثر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خمین برگزار شد گفت: عدم شناخت صحیح از تفاوت‌های زن و مرد دلیل مهم مشکلات زوجین است، همسران باید تفاوت‌ها را قبول کنند و بشناسند تا درک بیشتری ازهم داشته و سلامت زندگی خود را تضمین نمایند.
وی با بیان اینکه اگر مرد نسبت به عواطف همسر خود بی‌تفاوت باشد افسرده خواهد شد افزود: بیشترین عامل برای بی‌راهه رفتن زنان متأهل خلاء محبت است، مردان باید بدانند اگر می‌خواهند همسرشان به نیازهای آنها توجه کنند باید عواطف همسر خود را درک نمایند و از ابراز محبت شانه خالی نکنند.
کارشناس مسائل خانواده با تأکید بر لزوم شناخت ویژگی‌های روحی زن و مرد افزود: بی‌توجی به این امر و نداشتن شناخت صحیح از تفاوت‌ها دلیل عمده مشکلات زوجین است، برای سلامت زندگی باید تفاوت‌های زن و مرد را قبول کرد و شناخت.
وی ادامه داد: مدیریت خانه بر عهده زن و مدیریت بیرون از خانه بر عهده مرد است، این تقسیم بندی بر اساس تفاوت‌های خلقت زن و مرد انجام شده است اما جامعه امروز زن و مرد را شبیه یکدیگر می‌خواهد.
حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به اینکه دین اسلام برای تمام زوایای زندگی برنامه دارد تصریح کرد: والدین باید صداقت، رفاقت، تدین و مهربانی و اهل عمل بودن به خیر و خوبی‌ها را از خود نشان دهند و خود عامل به خیر و خوبی باشند.
وی تاکید کرد: اسلام به نام‌گذاری اهمیت می‌دهد و این کار را از وظایف مهم پدر و مادر می‌داند و معتقد است نام‌ها در تکوین شخصیت انسان تأثیری شگرف و انکارناپذیر دارند زیرا  نام نیکو می‌تواند انگیزه نیکوکاری و گرایش به ‌سوی الگوهای مطلوب را در فرد ایجاد کند.
کارشناس تربیتی کودک با بیان اینکه صدا زدن فرزندان بسیار مهم است ظهار کرد: حضرت علی(ع) در نامه ۳۱ نهج‌البلاغه امام حسن(ع) را با عنوان «پسرکم» و با احترام و شفقت مخاطب قرار می‌دهد و والدین باید به این موضوع دقت داشته باشند. هر سنی از کودک مقتضیات خود را دارد و بر اساس نظر اسلام آموزش کودکان باید از سن هفت سالگی آغاز شود و سنین پایین زمان خوبی برای حفظ قرآن نیست زیرا برای آموختن قرآن به کودکان باید زمینه‌سازی شود .
حجت‌الاسلام محمدی خاطرنشان کرد: مراقبت از کودکان در مقابل تهدیدهای فضای مجازی با رفاقت و الگوسازی اخلاقی صحیح تحقق می‌یابد و لازم است والدین ابتدا در کودک خود فرهنگ استفاده از آن را ایجاد کنند.

 

 


0 مرتبه
0 مرتبه

نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات