ساخت اسباب بازی با کارتن

ساخت اسباب بازی با کارتن

از کارتن های بلااستفاده، اسباب بازی درست کنیم:

کودکان می تواننداز این کاردستی به عنوان اسباب بازی استفاده نمایند. می توانید به کودک توپ های کوچک و دیگر اسباب بازی ها را بدهید تا از سوراخها درون جعبه بیندازند و بردارند. بچه های یک تا حدود سه ، چهار ساله این بازی را دوست خواهند داشت.

برای درست کردن این کاردستی قشنگ و کاربردی به وسایل زیر نیاز دارید:

«یک کارتن خالی مقوا یی با ابعاد ۶۰ در ۶۰ سانتی متر یا بزرگتر، کاتر ، نوار چسب تزیینی ، چسب مایع ( ترجیحا حرارتی)، خط کش و پرگار.»


ابتدا جعبه را روی زمین یا میز کار قرار داده و آن را کاملا باز و مسطح کنید. بعد مانند شکل بالا تصاویر هندسی مثل دایره، مربع و مثلث و غیره را روی آن نقاشی نمایید.

برای در آوردن این اشکال هندسی به کاتر نیاز دارید. برای اینکه کاتر لایه زیرین را نبرد، می توانید زیر لایه مورد نظر یک صفحه شیشه ای یا چیزی شبیه آن قرار دهید. تمیز بریدن اشکال نیاز به قدری دقت دارد. پس از بریدن دور آنها را با نوار چسب های نقش دار تزیین نمایید. چنانچه این نوع نوار چسب را در دسترس ندارید، می توانید دور این بازشدگی ها را رنگ بزنید. در صورت تمایل می توانید با کاتر یک درب برای این کاردستی باز کنید که حالت خانه ی بچه ها را داشته باشد.

حال جعبه را دوباره به حالت اول و سه بعدی برگردانید . بعد قسمتهایی از جعبه را که قابل باز شدن هستند، با چسب حرارتی محکم بچسبانید.

توضیح : درست کردن این کاردستی در مراحلی که نیاز به کاتر دارد فقط باید توسط بزرگسالان و با دقت کافی صورت گیرد.


0 مرتبه
0 مرتبه

نظر و تجربه خود را برای دیگران ثبت کنید

تبلیغات ویژه

تجربه مادرانه
شما میتوانید در مورد موضوع زیر بحث و تبادل نظر کنید و در قسمت نظرات تجربه خود را با مادران در میان بگذارید :
موضوع انتخاب شده :
جدا کردن اتاق فرزندان
تجربه خودرا بنویسید
تبلیغات